ATEC Pro Audio Gesellschaft mbH A-2453 Sommerein, Kirchenplatz 3   Tel.: +43(0)2168 67140, Fax:+43(0)2168 67145 sales@atecpro.at
PRODUKTE PRODUKTE HOME HOME NEWS NEWS DOWNLOADS DOWNLOADS LINKS LINKS KONTAKT KONTAKT IMPRESSUM IMPRESSUM AGB AGB
S7000 36 faders Fully assignable layout – 216 fader strips Harmony UI integrates screen and wrap-around controls     Dual 12” capacitive touchscreen    Gesture control – pinch, swipe, drag ‘n drop    Dedicated multi-mode EQ view    Configurable widget areas for Scenes, meters, FX and more    3 pages of 6 assignable rotaries per screen 26 assignable SoftKeys Engineer’s Wedge and IEM fader strips Comprehensive multipoint metering Daylight visibility USB stereo recording and playback 8 XLR mic/line in, 8 XLR line out 2 digital st AES3 in, 3 digital st AES3 out Connection hub:    Dual redundant GigaACE gigabit link to MixRack    1x redundant DX link for I/O expansion    2x I/O Ports – 128 ch 96 kHz each    2x Network ports    Wordclock BNC I/O    Video output Dual redundant, hot swappable power supply
S5000 same as above, but 28 faders Fully assignable layout – 168 fader strips
S3000 same as above, but 20 faders Fully assignable layout – 120 fader strips Harmony UI integrates screen and wrap-around controls      Single 12” capacitive touchscreen
DM64 64 mic/line inputs, 32 line outputs XCVI 160×64 FPGA core ◾96kHz sample rate    Variable bit-depth for ultimate precision and noise performance    Virtually infinite mix headroom thanks to 96bit accumulator    Class leading, ultra-low latency < 0.6ms 128 Input Channels with full processing 64 Mix Outputs with full processing Configurable 64 bus architecture (group, FX, aux, matrix, mains)    LR, LCR and up to 5.1 mains mode    Multiple PFLs 16 RackExtra FX with dedicated stereo returns 16 DCAs Built-in signal generator and RTA New preamp design for extra transparency Unique Active PAD circuit for consistent performance with any source Connection hub    Dual redundant GigaACE gigabit link to Surface    2x redundant DX links for I/O expansion    3x I/O Ports – 128 ch 96 kHz each    Dedicated ME-1 48kHz port    2x Network ports    Wordclock BNC I/O Dual redundant, hot swappable power supply Flush front panel with ultra quiet fan Reversible rack ears design
DM48 same as above, but 48 mic/line inputs, 24 line outputs
DM32 same as above, but 32 mic/line inputs, 16 line outputs
DX32 Expander 4x 8ch modular design Redundant, hot swappable power supply Dual redundant Cat5 link to Surface or MixRack Rack-mounted or shelf / floor operation Modules Options: M-AIN – 8 recallable preamps with XLR connectors for balanced or unbalanced microphone and line level signals. Gain, Pad and 48V are digitally controlled within the preamp. M-AOUT – 8 line level, balanced XLR outputs. The outputs are relay protected to prevent power on or off thumps. M-DIN – 4x stereo AES3 inputs on XLR with SRC (32kHz – 192kHz sampling rate). Sample Rate Conversion can be bypassed for 96kHz operation. M-DOUT – 4x stereo AES3 outputs on XLR (44.1kHz, 48kHz or 96kHz switchable).
Die IP6 Fernsteuerung besitzt 6 Rotary Controller. die auf 6 Layer aufgeteilt werden können - somit Steuerung von 36 Parametern die man von der Surface oder von der Director Software (PC oder Mac) programmieren kann. Durch das TCP/IP Protokoll kann diese Fernsteuerung über Standard LAN- Netzwerk  verteilt und auch mit PoE gespeist werden. Die Anwendungsbereiche sind vielfältig und reichen von Surface-Expansion über Personal Monitoring bis zum Abrufen von Presets. Bis zu 16 IP6 können in einem System verwendet werden. Ideal auch für fixe Audioinstallationen. Die IP8 Fernsteuerung legt noch einiges drauf. Mit 8 Motorfader ist das Teil ideal wenn man keine Surface verwenden oder die Surface erweitern möchte. Es können ebenfalls bis zu 16 IP8 gleichzeitig verwendet werden und zur Vereinfachung der Verkabelung mit PoE+ von einem entsprechenden Switch versorgt werden. Broadcast oder Studioanwendungen sind somit ebenfalls kein Problem. Anwendungsbeispiele: Ebenfall lange erwartet ist die gigaACE Karte für das dLive. 128x128 Kanäle mit 96kHz können nun auf ein anderes dLive System übertragen werden. Digital Split mit unabhängigem Trin, Processing und Mixing für FOH / Monitor Anwendungen. TCP/IP kann ebenfals getunnelt werden, somit ist die Bedienung beider Systeme über Laptop ohne zusätzlicher Kabelverbindung möglich. Mit 2 CAT5e Kabel ist auch eine Redundanz gegeben. Latenz = 5Samples !!! Auch WAVES 3 entwickelte eine 128x128 - 48/96kHz Schnittstelle für das dLive. Waves Plug-in mit minimalsten Latenzen, Recording von 128 Kanälen mit 96kHz ohne Lizenzen - nun kein Problem mehr. Sollte 120 Meter zwischen Mixrack und Oberfläche oder zwischen FOH und MONITOR System zu wenig sein, jetzt gibt es auch die fibreACE Karte für bis zu 500 Meter mit Neutrik OpticalCon Duo multimode Verbindung. 128 In/Out, 96kHz Sample Rate, Ultra low latency (52us) Dual redundant und integriertem switchable Control Network Bridge. 3 Betriebsmodi: CAT5e oder höher, Optical oder als Converter zwischen CAT5e und Optical.
Hybrid Install Surfaceless Monitor
dLive MixPad - Ein Mixing Tool zur mobilen Kontrolle des dLive Mischpultes. dLive MixPad und dLive Director können gleichzeitig verschiedene Funktionen unabhängig steuern. Zum Beispiel: Front-of-house von der Oberfläche und den Monitormix vom iPad. dLive OneMix - stellt einen Monitor Mix zur Verfügung. Erlaubt dem Musiker seinen eigenen inEarMix einzustellen. Der Administrator kann mehrere iPads konfigurieren, damit jeder Musiker seinen eigenen Monitormix einstellen kann, ohne den MainMix oder andere MonitorMixes zu beeinflussen.
iPad apps für das dLive!
NEU
C1500 The C1500 is the first 19” rack-mountable control Surface for the dLive MixRack. Packed in a tiny footprint are 12 faders over 6 layers, built-in audio I/O, an audio networking port, a 12″ capacitive touchscreen and the innovative Harmony UI for the fastest workflow in the industry 12 faders fully assignable layout – 72 fader strips Harmony UI integrates screen and wrap-around controls 12” capacitive touchscreen Gesture control – pinch, swipe, drag ‘n drop Dedicated multi-mode EQ view Configurable widget areas for Scenes, meters, FX and more 19 assignable SoftKeys Engineer’s Wedge and IEM fader strips Comprehensive multipoint metering Daylight visibility USB stereo recording and playback 6 XLR mic/line in, 6 XLR line out 1 digital st AES3 in, 1 digital st AES3 out Connection hub GigaACE gigabit link to MixRack DX link for I/O expansion I/O Port – 128 ch 96 kHz 2x Network ports Wordclock BNC I/O Video output C2500 The C2500 is technically the same as above, but with a littel bigger footprint and 20 faders fully assignable layout – 120 fader strips and 3 pages of 6 assignable rotaries C3500 The C3500 is technically the same as above, but again with a bigger footprint, 24 faders fully assignable layout – 144 fader strips and a second 12” capacitive touchscreen, which gives you more informastion over the system.
The MixRack is the heart of any dLive system. It houses the XCVI processing core complete with audio I/O, control and audio networking ports. It is typically connected to a dLive Surface, but can also be controlled at the same time as or even without a Surface using a laptop or iPad, Allen & Heath IP remotes or third party controllers via TCP/IP. There are different sizes of dLive MixRack available. All feature the same mix engine and can work with the full 128 channels by adding DX expanders or digital sources. CDM32 32 mic/line inputs, 16 line outputs XCVI 160×64 FPGA core 96kHz sample rate Variable bit-depth for ultimate precision and noise performance Virtually infinite mix headroom thanks to 96bit accumulator Class leading, ultra-low latency at 0.7ms 128 Input Channels with full processing 64 Mix Outputs with full processing Configurable 64 bus architecture (group, FX, aux, matrix, mains) LR, LCR and up to 5.1 mains mode Multiple PFLs 16 RackExtra FX with dedicated stereo returns 24 DCAs Built-in signal generator and RTA New preamp design for extra transparency Unique Active PAD circuit for consistent performance with any source Connection hub gigaACE gigabit link to Surface 2x DX links for I/O expansion I/O Port – 128 ch 96 kHz Dedicated ME-1 48kHz port 2x Network ports Wordclock BNC I/O Flush front panel with ultra quiet fan Reversible rack ears design CDM48 same as above, but with 48 mic/line inputs, 24 line outputs CDM64 same as above, but with 64 mic/line inputs, 32 line outputs
Eineinhalb Jahre nach Auslieferung der ersten S-Klasse dLive Digitalmischpulte wir jetzt die C-Klasse vorgestellt. Sie bieten nahezu die gleichen Features wie die S-Klasse, jedoch mit geringerem Platzbedarf. Ideal für AV Anwendungen, Installationen, kleineren Veranstaltungen, Kirchen, Theater oder Clubs. Beide Systeme - S-Klasse und C-Klasse - können beliebig miteinander kombiniert werden, da das Processing ident ist. Einzig die Anzahl der I/O Ports ist geringer, “ hot swapable” Netzgeräte und redundante gigaACE Ports fehlen. Auf den C-Serie Oberflächen sind 6 analoge I/O´s, je ein AES I/O und “nur” 19 programmierbare Soft Keys.
19” einbaufähig
Multiple Scene Systems for Theatre, MIDI over TCP/IP Support for new AES Modules and DX168 Remote Expander Quick Virtual Soundcheck, DCA Spills, Dyn8 insert-able dynamic engine, Peak Limiter 76, Dimension Chorus 3rd Screen view on VGA Output and more.
Super MADI 8x BNC (4 links) 8x SFP slots* Switchable sample rate per link 48/96kHz Switchable redundancy per pair 128 I/O on coaxial at 96kHz 128 I/O on optical at 96kHz Choice of Smux or HighSpeed 96kHz mode AES3 I/O Cards Choice of AES3 cards ◾ 4in 6out (M-DL-AES4I6O-A) 10out (M-DL-AES10O-A) 6in 4out (M-DL-AES6I4O-A) 2in 8out (M-DL-AES2I8O-A) Switchable sample rate (96kHz, 88.2kHz, 48kHz and 44.1kHz) Input SRC 32kHz to 192kHz Option to sync from first AES input
INFO INFO NEU NEU
16 Mic Preamps on XLR with Phantom Power status LEDs 8 XLR Line Outs Compatible with dLiveS Class and dLiveC Class hardware Up to 6 DX168 units can be added for 96 inputs / 48 outputs Cascade mode allows daisy-chaining of 2 DX168 Expanders for additional I/O (requires firmware 1.60 or higher) Redundant DX connection to dLiveS Class hardware Optional 19-inch rack mount kit available Plug and Play –no IP addressing required Compatible with CAT5e (or higher) cables of up to 100m Rubber bumpers Carry handle
Verfügbar ab September
Reservieren sie sich einen Vorführtermin
E-Mail
dLive Director A multi-platform editor and control software for dLive. It lets you configure the system offline before the show, check and edit Show files from guest engineers, and control the mix live using a laptop or touch tablet. dLive Director has a touch-friendly interface, with resizable fader banks to suit different resolutions from pro tablets to large touch screens / all-in-ones. A Touchscreen view replicates every aspect of the dLive Surface GUI for instant familiarity to all dLive users. Compatible with Mac and Windows OS (including Windows Surface Pro), dLive Director offers the same experience across different devices, letting you focus on the mix rather than the interface.
Neuheiten im 2.Halbjahr 2017
NEU
DM0 S-Class Mixrack At just 4U, DM0 is the most compact dLive MixRack and is targeted at distributed audio scenarios and digital splits. It houses the XCVI processing core complete with audio I/O, control and audio networking ports. It can be controlled with a dLive Surface, using a laptop or iPad, Allen & Heath IP remotes or third party controllers via TCP/IP. All dLive MixRacks feature the same mix engine and can work with the full 128 channels by adding DX expanders or digital sources.
verfügbar ab September
Verfügbar ab November
DX HUB DX Hub allows additional DX I/O Expanders to be added to a dLive system on a single cable ‘trunk’ between the MixRack / Surface. 1/2 19” Unit PoE GPIO GPIO extends the dLive system’s capacity to control 3rd party equipment, integrating lighting, curtains, projection and more. 1/2 19” Unit PoE DX LINK DX Link fits any dLive I/O port and lets you grow your dLive system by connecting addition DX expanders DX164-W EXPANDER DX164-W is a wall box format I/O expander for fixed installation IP1 CONTROLLER IP1 is a simple yet powerful programmable wallplate, giving the non-technical user convenient, easy control over IP -  PoE
Klicken für mehr Information 
Verfügbar ab November
Verfügbar ab November
Verfügbar ab Jänner 2018
TOTAL SOLUTION Allen & Heath ermöglicht mit dem neuen Zubehör nun auch komplexe Aufgaben im Installationsbereich zu bewältigen. Mit bis zu fünf 128 Kanal I/O Ports für alle wichtigen Protokolle, GPIO Interface und ein TCP/IP Protokoll zur Steuerung von AMX, Crestron oder Extron können sie Audio überall dort verwenden, wo sie es benötigen. Mehr als 800 Systemeingänge und Ausgänge, über 500.000 Crosspoints, bis zu 96 Fernsteuerungen wie iPad, IP6, IP8, IP1 oder mit PC/MAC mit dLive Director sind mit oder ohne Mischeroberfläche möglich. Für lange Wege in Gebäuden sind optische Verbindungen (fibreACE, SuperMADI) verfügbar.
Ab der Firmware 1.60 im Herbst werden folgende Funktionen hinzugefügt: Dual Surface Betrieb - 2 Oberflächen an einem Mixrack AMM - Automatic Mic Mixer Neues Zubehör folgt - siehe weiter unten
             Watch Allen&Heath TV                 .          on ------->